Schoolsportvereniging SSV

Op onze school hebben we een samenwerking met het SSV (schoolsportvereniging). Wij supporten kinderen om te gaan sporten. Sporten is gezond en goed voor de motorische ontwikkeling van kinderen.

Als u niet zo goed weet, hoe u dit kunt aanpakken met de kinderen. Bieden wij hulp via het SSV.

De Schoolsportvereniging

Bij een Schoolsportvereniging komen de sportverenigingen naar de wijk om leerlingen direct na schooltijd training te geven op of nabij school. De kinderen krijgen les van clubtrainers, kunnen na een aantal proeftrainingen lid worden van de sportvereniging en spelen uiteindelijk mee in de reguliere competitie. De trainingslocatie blijft in de wijk totdat de kinderen er klaar voor zijn om door te gaan naar de hoofdlocatie van de vereniging. Vooral in wijken met weinig sportverenigingen of andere sportvoorzieningen is deze aanpak succesvol.

Hoe werkt het?

Uw kind volgt eerst een proeftraining. Als hij of zij dat leuk vindt kan uw kind lid worden van de aangesloten sportvereniging (eventueel met financiële steun van het Jeugdfonds Sport en Cultuur). De trainingen zijn wekelijks in de wijk en als uw kind eraan toe is kan hij/zij meetrainen bij de hoofdlocatie van de vereniging.

Wat is het voordeel? Dankzij de Schoolsportvereniging kan uw kind op een laagdrempelige manier kennismaken met sport. De trainingen zijn op of nabij school en de gymleraar kan u helpen een goede keuze te maken voor een passende sport. De ervaren trainers helpen uw kind zich op fysiek en sociaal vlak te ontwikkelen, maar zorgen er ook voor dat uw kind veel plezier heeft in bewegen.

Aanmelden voor een proefles

Aanmelden voor een proefles? Dan kan dat via gymdocent Lenie of via www.schoolsportverenging.nl