Fysiotherapie op school

Op school bieden wij fysiotherapie aan voor kinderen die motorisch minder snel ontwikkelen dan andere kinderen in de klas.
De ontwikkeling van een kind gaat meestal goed, maar soms loopt een kind achter in zijn ontwikkeling op motorisch gebied. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals last van de zintuigen, zenuwen of het bewegingsapparaat. Wanneer een kind hier last van heeft, is er extra aandacht en zorg nodig. Dit bieden wij onze kinderen!

De fysiotherapeut behandelt kinderen vanaf 4 jaar waarbij de motorische ontwikkeling invloed heeft op het dagelijks functioneren van het kind. Denk hierbij aan het niet mee kunnen komen met de gymles, buitenspelen of moeite hebben met de fijne motorisch, zoals knippen en plakken.

Onze gymleerkracht scant alle kinderen jaarlijks op motorische ontwikkeling. Als hier wordt geconstateerd dat bepaalde handelingen wat meer aandacht verdienen worden de kinderen aangemeld bij fysiotherapie. Juf Jorine zorgt dan voor een algehele screening en neemt contact op met ouders. Er wordt een plan besproken en daarna kan een behandeling ingezet worden. Deze therapie is op school, elke maandag. Mocht uw kind in aanraking komen voor deze therapie, wordt u altijd eerst op de hoogte gebracht.